Your position:home page » currency exchange » text

daily standard newspaper kenya

Release time:2019-06-03
Daily Nation

Daily Nation


Daily Nation (Kenya) newspaperThe Daily Nation (Kenya) is seen as the most influential of all thenewspapers in Kenya.“It is widely regarded as being independent and balanced” (BBC). It’s the largest newspaper not only of Kenya, but of the whole of East Africa. Daily circulation is above 200,000 copies but as copies are often read by many people, the actual readership is much higher. It has a market share of almost 75%. The biggest competitor of the Daily Nation is The Standard, published by the Standard Group. It is a morning newspaper published seven days per week, available in all major cities in East Africa. The Sunday version is called the Sunday Daily. It’s offices are located at Kimathi Street in Nairobi. The Daily Nation also maintains an excellent website, which publishes many articles from the newspaper and has over 3 million daily page views. The website and it’s archive are accessible free of charge. Daily Nation history The forerunner of the Daily Nation – the Swahili newspaper Taifa – was founded in 1959 by Michael Curtis and Charles Hayes, newspapermen in London and Nairobi, respectively. Reports that Karim Aga Khan IV founded the newspaper are incorrect. Instead he bought the Taifa newspaper for 10,000 British pounds a year after it’s founding, and renamed it Taifa Leo. The plan of the young Aga Khan, who would set up a whole range of NGO’s for humanitarian goals during his life, was to use the newspaper to create an African nationalist public opinion and end colonialism. In 1960 he launched English language editions of the Taifa Leo: the Daily Nation and Sunday Nation. When Kenyan independence was announced on December 12th, 1963, the Daily Nation’s headline was: “Kenya Free”. The newspapers later evolved into the Nation Media Group, a corporation which also owns the Sunday Nation newspaper, NTV (Nation TV, a television station), Nation FM (a radio station), the weekly newspaper The East African, the Business Daily newspaper, the Weekly Advertiser, and What’s On magazine. The Newspapers division of the Nation Media group alone has 470 full time employees and an annual turnover of 3 billion KSH (44.3 million USD). The Nation Media Group is quoted on the Nairobi Stock Exchange. The Aga Khan Fund for Economic Development, an agency of the AKDN, still owns the majority of the shares of the Nation Media Group. Criticism Although the Daily Nation continues to be important for the democratic development of Kenya, and is an inspiration to journalists throughout Africa, it has also been criticized because of how it treats it’s employees. In January 2007, the company fired 7 journalists only for being a member of the Kenya Union of Journalists, a union which campaigns for fair pay and good working conditions for journalists, and for freedom of the press. Related Pages:


Webkenya - Kenya News & Headlines

Webkenya - Kenya News & Headlines


· ART/CULTURE · KISWAHILI· RESOURCES · GRAPHISM   Home- BackGET THE LASTEST KENYAN NEWS...    Mon, 03 Jun 2019You are in Home/ News[ Have a safari tour with Webkenya and fly-by over 3D maps of Kenya to see the Great Rift Valley ]   


Standard Media Kenya

Hosted at standardmedia.co.ke, Standard Media Kenya isone of the many current affairs websites in Kenya andacross the continent of Africa as a whole. Of all thesewebsite options, however, Standard Media Kenya is one ofthose that offers up one of the widest variety ofoptions as far as topics covered is concerned. Topicscover everything from business, economy and worldaffairs, to lifestyle, education, and even sports.Below, we take a closer look at all Standard Media Kenyaoffers up and where the site falls short.1. A wide range of topicsOn Standard Media Kenya, there is definitely lots totalk about and this is perhaps the website's greateststrength. With so many topics to choose from, StandardMedia Kenya can easily qualify as a one stop portal forweb users looking for all the great information theyneed on all the things they are interested in withoutjumping from one site to the next. If this is the aim ofStandard Media Kenya, it has certainly achieved that. 


DAILY POST KENYA

Daily Post Kenya is a kenyan news website that brings you all the< Trending Global News< Information on general topics< Kenya newspapers< Eastandard< Latest national news and all the breaking news kenya. & More......


The Standard

The Standard, previously called East African Standard, English-language daily newspaperpublished in Nairobi, Kenya. It was established in Mombasain 1902 as a weekly, the African Standard, by A.M. Jeevanjee, an Indian merchant. Jeevanjee hired an English editor-reporter, W.H. Tiller, to oversee the newspaper’s operations. In 1910 the paper became a daily, changed its name to the East African Standard, and moved to Nairobi, which was then fast developing as a commercial centre. It had already come under British ownership. In its early years the paper defended the interests of Kenya’s white settlers, but by the 1970s it had developed a more balanced approach to news reporting and had built a reputation for fine writing and technical excellence. After independence the paper retained the freedom to publish but was not allowed to criticize the government’s single political partyor its leaders. This article was most recently revised and updated by Adam Augustyn, Managing Editor.Learn More in these related Britannica articles:


Frontpage -- Daily Republican Newspaper -

Frontpage -- Daily Republican Newspaper -


January 28, 2005History and Growth ofAmerican News NetworksBy Howard E. Hobbs PhD, Editor & Publisher      CLOVIS, CA -- Duringthe period from 1948 in the era of Writer's Studios, and the AmericanRadio Networks, a total of less than 13 years, network radio salesset an all-time high of 133,723,098 listeners. The Korean Warhad a devastating effect with the changing public tastes for theTV Media over-rated.     By April 1950 NBC bought full page adsin the New York Times, the New York Herald Tribune and the WallStreet Journal pointing out that NBC Radio delivered much morein 1950, per advertising dollar invested, than it did 10 yearsearlier.     They wrote "NBC today costs considerablyless per thousand homes than it did ten years ago - and NBC todayreaches more people at lower cost than any other national advertisingmedium. And during the thirteen year period from 1938 to 1960the National Radio Network lost their traditional advertisers."In essence traditional network radio became an entirely differentmass communication medium during that period of time.     During the thirteen-year period from1948 to 1960 the National Radio Network lost their traditionalprogram format and their traditional advertisers. In essence,traditional network radio became an entirely different mass communicationmedium during this brief period of time.     Today in Clovis California, anotherform of news media history has again surfaced as the ClovisFree Pressweb page joined with its eight sister daily onlinenewspapers to mark another media miracle when on Friday morningat 2 A.M. audited online circulation of 70,134,092 readershipwas logged in over the past Quarter beginning October 1, 2005. ©Copyright 1876-2004 By The Daily Republican Newspaper. All rightsreserved


Standard Digital Breaking News Kenya

Standard Digital Breaking News Kenya


Revealed dusit s were kenyans had targeted times tower uhuru kenyatta bizarre of trio a low moment for kenya ghana president indicates legislation on political party vigilantism why i never consulted miguna before nominating him governor sonko The Standard Standard Digital News Kenya Breaking Politics Standard Digital News Kenya Breaking Latest Business Standard Digital News Kenya Breaking Politics Standard Digital News Kenya Breaking Latest Business Kenya Breaking News Today Capitalfm Co Ke Capital Standard Digital News Kenya Breaking Politics Kenyan Actress Sarah Han Pregnant Entertainment News Standard Digital News Kenya Breaking Politics The Standard Group Jobs In Kenya Breaking News Daily Nation Breaking News Kenya Africa Politics Business The Star Kenya Fresh Independent Diffe Kenya Breaking News Today Capitalfm Co Ke Capital Breaking News Kenya Standard Group Posts 90pc H1 Profit Drop To Sh21mn Daily Nation Breaking News Kenya Africa Politics Business Standard Digital Breaking News Kenya At Top Accessify Daily Post Revealed Dusit S Were Kenyans Had Targeted Times Tower Citizen News Kenya On The Standard Ups The Ante And Goes Digital Ghafla Standard news on the business daily home the kenyan daily post newspaper kenya breaking news politics business the standard autos citizen news kenya on the Related


Sunday Standard online newspaper in English

» Sunday StandardSunday Standard newspaper onlineAbout Sunday Standard English online newspaper : Sunday Standard newspaper is English language newspaper in Botswana. Sunday Standard is a Botswana Press Council member. The Newspaper's Editorial Policy is based on the strict principles of independence, accuracy, integrity, fairness and balanced reporting. Sunday Standard shall not publish pictures, items, articles or any such excerpts that will undermine the country's culture of mutual existence, tolerance and discrimination. The Policy shall be awake of the interests of the country's minority including the culturally, traditionally and socially disadvantaged groups such as women, children & cultural and ethnic groups. Geolocation: Botswana Click on the below image or link to read the newspaper


Page not found

Comments Off on Things To Do in Midtown Manhattan Things To Do in Midtown ManhattanComments Off on Everything You Need To Know About Bail Bonds Everything You Need To Know About Bail BondsComments Off on How To Hire A Business Plan Writer How To Hire A Business Plan Writer


Daily Mail

Daily Mail


Jump to navigationJump to searchBritish daily middle-market tabloid newspaper published in LondonThis article is about the British national daily newspaper. For other uses, see Daily Mail (disambiguation). Daily MailDaily Mail front page on 4 August 2010TypeDaily newspaperFormatTabloidOwner(s)Daily Mail and General TrustFounder(s)Alfred Harmsworthand Harold HarmsworthPublisherDMG MediaEditorGeordie GreigFounded4 May 1896; 123 years ago (1896-05-04)Political alignmentConservativeLanguageEnglishHeadquartersNorthcliffe House2 Derry Street London W85TTCirculation1,222,611 (as of November 2017)[1]ISSN0307-7578OCLCnumber16310567Websitedailymail.co.ukThe Daily Mail is a British daily middle-market[2][3]newspaper published in London in a tabloid format. Founded in 1896, it is the United Kingdom's second-biggest-selling daily newspaper after The Sun.[4]Its sister paper The Mail on Sundaywas launched in 1982, while Scottish and Irish editions of the daily paper were launched in 1947 and 2006 respectively. Content from the paper appears on the MailOnlinewebsite, although the website is managed separately and has its own editor.[5] The paper is owned by the Daily Mail and General Trust.[6]Jonathan Harmsworth, 4th Viscount Rothermere, a great-grandson of one of the original co-founders, is the current chairman and controlling shareholder of the Daily Mail and General Trust, while day-to-day editorial decisions for the newspaper are usually made by a team led by the editor, Geordie Greig, who succeeded Paul Dacrein September 2018.[7] A survey in 2014 found the average age of its reader was 58, and it had the lowest demographic for 15- to 44-year-olds among the major British dailies.[8]Uniquely for a British daily newspaper, it has a majority female readership with women making up 52–55% of its readers.[9]It had an average daily circulation of 1,222,611 copies in November 2018.[1]Between July and December 2013 it had an average daily readership of approximately 3.951 million, of whom approximately 2.503 million were in the ABC1demographic and 1.448 million in the C2DEdemographic.[10]Its website has more than 100 million unique visitors per month.[11] The Daily Mail has been widely criticised for its unreliability, as well as printing of sensationalist and inaccurate scare stories of science and medical research,[12][13][14][15][16]and for copyright violations.[17] The Daily Mail has won a number of awards, including receiving the National Newspaper of the Year award from the British Press Awardsseven times since 1995. Contents1 Overview2 History2.1 Early history2.2 Inter-war period2.2.1 Before 19302.2.2 Support of fascism2.3 Post-war history3 Scottish, Irish, Continental and Indian editions3.1 Scottish Daily Mail3.2 Irish Daily Mail3.3 Continental and Overseas Daily Mail3.4 Mail Today4 Editorial stance5 Awards5.1 Received6 Notable stories6.1 Holes in the road6.2 Unification Church6.3 Gay gene controversy6.4 Stephen Lawrence6.5 Stephen Gately6.6 Cannabis use6.7 Ralph Miliband article6.8 Gawker Media lawsuit6.9 Anti-refugee cartoon6.10 Anthony Weiner scandal6.11 Campaigns against plastic pollution6.12 Gary McKinnon deportation6.13 Abd Ali Hameed al-Waheed6.14 Powder Keg Paris7 Libel lawsuits7.1 Successful lawsuits against the Mail7.2 Unsuccessful lawsuits8 Criticism8.1 Racism accusations8.2 Homophobia accusations8.3 Sexism accusations8.4 Other criticisms9 Supplements and features9.1 Regular cartoon strips9.2 Year Book9.3 Online media10 Contributors10.1 Regular contributors (present)10.2 Past writers11 The Daily Mail in literature12 Editors13 See also14 References15 External linksOverviewThe Mail was originally a broadsheetbut switched to a compact format on 3 May 1971, the 75th anniversary of its founding.[18]On this date it also absorbed the Daily Sketch, which had been published as a tabloid by the same company. The publisher of the Mail, the Daily Mail and General Trust(DMGT), is listed on the London Stock Exchange. Circulation figures according to the Audit Bureau of Circulationsin November 2017 show gross daily sales of 1,383,932 for the Daily Mail.[1]According to a December 2004 survey, 53% of Daily Mail readers voted for the Conservative Party, compared to 21% for Labour and 17% for the Liberal Democrats.[19]The main concern of Viscount Rothermere, the current chairman and main shareholder, is that the circulation be maintained. He testified before a House of Lordsselect committeethat "we need to allow editors the freedom to edit", and therefore the newspaper's editor was free to decide editorial policy, including its political allegiance.[20]The Mail has been edited by Geordie Greigsince September 2018, following the retirement of Paul Dacrewho edited the paper since 1992.[21][22][23] HistoryEarly historyAdvertisement by the Daily Mail for insurance against Zeppelinattacks during the First World WarThe Daily Mail, devised by Alfred Harmsworth(later Viscount Northcliffe) and his brother Harold (later Viscount Rothermere), was first published on 4 May 1896. It was an immediate success. It cost a halfpenny at a time when other London dailies cost one penny, and was more populist in tone and more concise in its coverage than its rivals. The planned issue was 100,000 copies but the print run on the first day was 397,215 and additional printing facilities had to be acquired to sustain a circulation which rose to 500,000 in 1899. Lord Salisbury, 19th-century Prime Minister of the United Kingdom, dismissed the Daily Mail as "a newspaper produced by office boys for office boys."[24]:590–591 By 1902, at the end of the Boer Wars, the circulation was over a million, making it the largest in the world.[25][26] With Harold running the business side of the operation and Alfred as Editor, the Mail from the start adopted an imperialistpolitical stance, taking a patriotic line in the Second Boer War, leading to claims that it was not reporting the issues of the day objectively.[27]From the beginning, the Mail also set out to entertain its readers with human interest stories, serials, features and competitions (which were also the main means by which the Harmsworths promoted the paper). In 1900 the Daily Mail began printing simultaneously in both Manchester and London, the first national newspaper to do so (in 1899, the Daily Mail had organised special trains to bring the London-printed papers north). The same production method was adopted in 1909 by the Daily Sketch, in 1927 by the Daily Expressand eventually by virtually all the other national newspapers. Printing of the Scottish Daily Mail was switched from Edinburgh to the Deansgate plant in Manchester in 1968 and, for a while, The Peoplewas also printed on the Mail presses in Deansgate. In 1987, printing at Deansgate ended and the northern editions were thereafter printed at other Associated Newspapers plants. In 1906 the paper offered £10,000 for the first flight from London to Manchester, followed by a £1,000 prize for the first flight across the English Channel. Punchmagazine thought the idea preposterous and offered £10,000 for the first flight to Mars, but by 1910 both the Mail's prizes had been won. The paper continued to award prizes for aviationsporadically until 1930.[28] Before the outbreak of World War I, the paper was accused of warmongering when it reported that Germany was planning to crush the British Empire. When war began, Northcliffe's call for conscriptionwas seen by some as controversial, although he was vindicated when conscription was introduced in 1916.[29]On 21 May 1915, Northcliffe criticised Lord Kitchener, the Secretary of State for War, regarding weapons and munitions. Kitchener was considered by some to be a national hero. The paper's circulation dropped from 1,386,000 to 238,000. Fifteen hundred members of the London Stock Exchangeburned unsold copies and called for a boycott of the Harmsworth Press. Prime Minister H. H. Asquithaccused the paper of being disloyal to the country. When Kitchener died, the Mail reported it as a great stroke of luck for the British Empire.[citation needed] The paper was critical of Asquith's conduct of the war, and he resigned on 5 December 1916.[30]His successor David Lloyd Georgeasked Northcliffe to be in his cabinet, hoping it would prevent him from criticising the government. Northcliffe declined.[31] Inter-war periodBefore 1930A page from the Daily Mail Silver Jubilee Issue, 1935As Lord Northcliffe aged, his grip on the paper slackened and there were periods when he was not involved. But light-hearted stunts enlivened him, such as the 'Hat campaign' in the winter of 1920. This was a contest with a prize of £100 for a new design of hat – a subject in which Northcliffe took a particular interest. There were 40,000 entries and the winner was a cross between a top hat and a bowler christened the Daily Mail Sandringham Hat. The paper subsequently promoted the wearing of it but without much success.[32]In 1922, when Lord Northcliffe died, Lord Rothermeretook full control of the paper[citation needed]. In 1919, Alcock and Brownmade the first flight across the Atlantic, winning a prize of £10,000 from the Daily Mail. In 1930 the Mail made a great story of another aviation stunt, awarding another prize of £10,000 to Amy Johnsonfor making the first solo flight from England to Australia.[33] The Daily Mail had begun the Ideal Home Exhibitionin 1908. At first, Northcliffe had disdained this as a publicity stunt to sell advertising and he refused to attend. But his wife exerted pressure upon him and he changed his view, becoming more supportive. By 1922 the editorial side of the paper was fully engaged in promoting the benefits of modern appliances and technology to free its female readers from the drudgery of housework.[34]The Mail maintained the event until selling it to Media 10 in 2009.[35] On 25 October 1924, the Daily Mail published the forged Zinoviev letter, which indicated that British Communists were planning violent revolution. This was thought by some a significant factor in the defeat of Ramsay MacDonald's Labour Partyin the 1924 general election, held four days later.[36] Unlike most newspapers, the Mail quickly took up an interest on the new medium of radio. In 1928, the newspaper established an early example of an offshore radiostation aboard a yacht, both as a means of self-promotion and as a way to break the BBC's monopoly. However, the project failed as the equipment was not able to provide a decent signal from overboard, and the transmitter was replaced by a set of speakers. The yacht spent the summer entertaining beach-goers with gramophone records interspersed with publicity for the newspaper and its insurance fund. The Mail was also a frequent sponsor on continental commercial radio stations targeted towards Britainthroughout the 1920s and 1930s and periodically voiced support for the legalisation of private radio, something that would not happen until 1973. From 1923 Lord Rothermere and the Daily Mail formed an alliance with the other great press baron, Lord Beaverbrook. Their opponent was the Conservative Party politician and leader Stanley Baldwin. By 1929 George Ward Price was writing in the Mail that Baldwin should be deposed and Beaverbrook elected as leader. In early 1930 the two Lords launched the United Empire Partywhich the Daily Mail supported enthusiastically.[citation needed] The rise of the new party dominated the newspaper and, even though Beaverbrook soon withdrew, Rothermere continued to campaign. Vice Admiral Ernest Augustus Taylorfought the first by-election for the United Empire Partyin October, defeating the official Conservative candidate by 941 votes. Baldwin's position was now in doubt, but in 1931 Duff Cooperwon the key by-election at St George's, Westminster, beating the United Empire Party candidate, Sir Ernest Petter, supported by Rothermere, and this broke the political power of the press barons.[37] In 1927, the celebrated picture of the year Morningby Dod Procterwas bought by the Daily Mail for the Tate Gallery.[38] Support of fascismThe "Hurrah for the Blackshirts" article by Lord RothermereLord Rothermere was a friend of Benito Mussoliniand Adolf Hitler, and directed the Mail's editorial stance towards them in the early 1930s.[39][40]Rothermere's 1933 leader "Youth Triumphant" praised the new Nazi regime's accomplishments, and was subsequently used as propaganda by them.[41]In it, Rothermere predicted that "The minor misdeeds of individual Nazis would be submerged by the immense benefits the new regime is already bestowing upon Germany". Journalist John Simpson, in a book on journalism, suggested that Rothermere was referring to the violence against Jews and Communists rather than the detention of political prisoners.[42][page needed] Rothermere and the Mail were also editorially sympathetic to Oswald Mosleyand the British Union of Fascists.[43]Rothermere wrote an article titled "Hurrah for the Blackshirts" published in the Daily Mail on 15 January 1934, praising Mosley for his "sound, commonsense, Conservative doctrine",[44]and pointing out that: "Young men may join the British Union of Fascists by writing to the Headquarters, King's Road, Chelsea, London, S.W."[45] The Spectatorcondemned Rothermere's article commenting that, "... the Blackshirts, like the Daily Mail, appeal to people unaccustomed to thinking. The average Daily Mail reader is a potential Blackshirt ready made. When Lord Rothermere tells his clientele to go and join the Fascists some of them pretty certainly will."[46] The paper's support ended after violence at a BUF rally in Kensington Olympia in June 1934.[47]Mosley and many others thought Rothermere had responded to pressure from Jewish businessmen who it was believed had threatened to stop advertising in the paper if it continued to back an anti-Semitic party.[48]The paper editorially continued to oppose the arrival of Jewish refugees escaping Germany, describing their arrival as "a problem to which the Daily Mail has repeatedly pointed."[49] Post-war historyOn 5 May 1946, the Daily Mail celebrated its Golden Jubilee. Winston Churchillwas the chief guest at the banquet and toasted it with a speech.[50]Newsprint rationingin the Second World War had forced the Daily Mail to cut its size to four pages, but the size gradually increased through the 1950s.[50] The Daily Mail was transformed by its editor during the 1970s and 1980s, David English. He had been editor of the Daily Sketchfrom 1969 to 1971, when it closed. Part of the same group from 1953, the Sketch was absorbed by its sister title, and English became editor of the Mail, a post in which he remained for more than 20 years.[51]English transformed it from a struggling newspaper selling half as many copies as its mid-market rival, the Daily Express, to a formidable publication, whose circulation rose to surpass that of the Express by the mid-1980s.[52]English was knighted in 1982.[53] The paper enjoyed a period of journalistic success in the 1980s, employing some of the most inventive writers in old Fleet Streetincluding the gossip columnist Nigel Dempster, Lynda Lee-Potterand sportswriter Ian Wooldridge(who unlike some of his colleagues—the paper generally did not support sporting boycotts of white-minority-ruled South Africa—strongly opposed apartheid). In 1982 a Sunday title, the Mail on Sunday, was launched (the Scottish Sunday Mail, now owned by the Mirror Group, was founded in 1919 by the first Lord Rothermere, but later sold.)[54] Sir David English became editor-in-chief and chairman of Associated Newspapers in 1992 after Rupert Murdochhad attempted to hire Evening Standardeditor Paul Dacreas editor of The Times. The Evening Standard was then part of the Associated Newspapers group, and Dacre was appointed to succeed English at the Daily Mail as a means of dealing with Murdoch's offer.[55]Dacre retired as editor of the Daily Mail but remains editor-in-chief of the group. In late 2013, the paper moved its London printing operation from the city's Docklands area to a new £50 million plant in Thurrock, Essex.[56]There are Scottish editions of both the Daily Mail and Mail on Sunday, with different articles and columnists. In August 2016, the Daily Mail began a partnership with The People's Daily, the official newspaper of the Chinese Communist Party.[57][58]This includes publishing articles in the MailOnline produced by The People's Daily. The agreement has been suggested to give the paper an edge in publishing news stories sourced out of China, but also led to questions of censorshipregarding politically sensitive topics.[59]In November 2016, Legoended a series of promotions in the paper which had run for years following campaigning from a group called 'Stop Funding Hate', who were unhappy with the Mail's coverage of migrant issues and the EU referendum.[60] In September 2017, the Daily Mail partnered with Stage 29 Productionsto launch DailyMailTV. The news show will be produced by Stage 29 Productions in its studios based in New York City with satellite studios in London, Sydney, DC and Los Angeles.[61][62] Scottish, Irish, Continental and Indian editionsScottish Daily MailThe Scottish Daily Mail headerThe Scottish Daily Mail was published as a separate title from Edinburgh[63]starting in December 1946. The circulation was poor though, falling to below 100,000 and the operation was rebased to Manchesterin December 1968.[64]In 1995 the Scottish Daily Mail was relaunched, and is printed in Glasgow. With a circulation in December 2009 of 113,771, it has the third-highest daily newspaper sales in Scotland.[65] Irish Daily MailMain article: Irish Daily MailThe Daily Mail officially entered the Irish market with the launch of a local version of the paper on 6 February 2006; free copies of the paper were distributed on that day in some locations to publicise the launch. Its masthead differed from that of UK versions by having a green rectangle with the word "IRISH", instead of the Royal Arms, but this was later changed, with "Irish Daily Mail" displayed instead. The Irish version includes stories of Irish interest alongside content from the UK version. According to the Audit Bureau of Circulations, the Irish edition had a circulation of 63,511 for July 2007,[66]falling to an average of 49,090 for the second half of 2009.[67]Since 24 September 2006 Ireland on Sunday, the Irish Sunday newspaper acquired by Associated in 2001, was replaced by an Irish edition of the Mail on Sunday (the Irish Mail on Sunday), to tie in with the weekday newspaper. Continental and Overseas Daily MailTwo foreign editions were begun in 1904 and 1905; the former titled the Overseas Daily Mail, covering the world, and the latter titled the Continental Daily Mail, covering Europe and North Africa.[68] Mail TodayMain article: Mail TodayThe newspaper entered India on 16 November 2007 with the launch of Mail Today,[69]a 48-page compact size newspaper printed in Delhi, Gurgaon and Noida with a print run of 110,000 copies. Based around a subscription model, the newspaper has the same fonts and feel as the Daily Mail and was set up with investment from Associated Newspapers and editorial assistance from the Daily Mail newsroom.[70] Editorial stanceThe Mail has traditionally been a supporter of the Conservativesand has endorsed this party in all recent general elections. While the paper retained its support for the Conservative Party at the 2015 general election, the paper urged conservatively inclined voters to support UKIPin the constituencies of Heywood and Middleton, Dudley Northand Great Grimsbywhere UKIP was the main challenger to the Labour Party.[citation needed] The paper is generally critical of the BBC, which it says is biased to the left.[71]The Mail has published pieces by Joanna Blythmanopposing the growing of genetically modified cropsin the United Kingdom.[72] On international affairs, the Mail broke with the establishment media consensus over the 2008 South Ossetia warbetween Russia and Georgia. The Mail accused the British government of dragging Britain into an unnecessary confrontation with Russia and of hypocrisy regarding its protests over Russian recognition of Abkhaziaand South Ossetia's independence, citing the British government's own recognition of Kosovo's independence from Russia's ally Serbia.[73] AwardsReceivedThe Daily Mail has been awarded the National Newspaper of the Year in 1995, 1996, 1998, 2001, 2003, 2011, and 2016[74]by the British Press Awards. Daily Mail journalists have won a range of British Press Awards, including: "Campaign of the Year" (Murder of Stephen Lawrence, 2012)"Website of the Year" (Mail Online, 2012)"News Team of the Year" (Daily Mail, 2012)"Critic of the Year" (Quentin Letts, 2010)[75]"Political Journalist of the Year" (Quentin Letts, 2009)"Specialist Journalist of the Year" (Stephen Wright, 2009)[76]"Showbiz Reporter of the Year" (Benn Todd, 2012)"Feature Writer of the Year – Popular" (David Jones, 2012)"Columnist of the Year – Popular" (Craig Brown, 2012) (Peter Oborne, 2016)"Best of Humour" – (Craig Brown, 2012)"Columnist – Popular" (Craig Brown, 2012)"Sports Reporter of the Year" (Jeff Powell, 2005)"Sports Photographer of the Year" (Mike Egerton, 2012; Andy Hooper, 2016, 2010, 2008)"Cartoonist of the Year" (Stanley 'MAC' McMurtry, 2016)Other awards include: "Orwell Prize" (Toby Harnden, 2012)"Hugh CudlippAward" (2012; Stephen Wright/Richard Pendlebury, 2009; 2007)[77]Notable storiesHoles in the roadOn 17 January 1967, the Mail published a story, "The holes in our roads", about potholes, giving the examples of Blackburnwhere it said there were 4,000 holes. This detail was then immortalised by John Lennonin The Beatlessong "A Day in the Life", along with an account of the death of 21-year-old socialiteTara Brownein a car crash on 18 December 1966, which also appeared in the same issue.[78] Unification ChurchIn 1981, the Daily Mail ran an investigation into the Unification Church, nicknamed the Moonies, accusing them of ending marriages and brainwashing converts.[52]The Unification Church, which always denied these claims, sued for libel but lost heavily. A jury awarded the Mail a then record-breaking £750,000 libel payout. In 1983 the paper won a special British Press Awardfor a "relentless campaign against the malignant practices of the Unification Church."[79] Gay gene controversyOn 16 July 1993 the Mail ran the headline "Abortion hope after 'gay genes' finding".[80][81]Of the tabloid headlines which commented on the Xq28gene, the Mail's was criticised as "perhaps the most infamous and disturbing headline of all".[82] Stephen LawrenceThe Mail campaigned vigorously for justice over the murder of Stephen Lawrencein 1993. On 14 February 1997, the Mail front page pictured the five men accused of Lawrence's murder with the headline "MURDERERS", stating "if we are wrong, let them sue us".[83]This attracted praise from Paul Footand Peter Preston.[84]Some journalists contended the Mail had belatedly changed its stance on the Lawrence murder, with the newspaper's earlier focus being the alleged opportunistic behaviour of anti-racist groups ("How Race Militants Hijacked a Tragedy", 10 May 1993) and alleged insufficient coverage of the case (20 articles in three years).[85][86] Two men who the Mail had featured in their "Murderers" headline were found guilty in 2012 of murdering Lawrence. After the verdict, Lawrence's parents and numerous political figures thanked the newspaper for taking the potential financial risk involved with the 1997 headline.[87] Stephen GatelyA 16 October 2009, a Jan Moirarticle criticised aspects of the life and death of Stephen Gately. It was published six days after his death and before his funeral. The Press Complaints Commissionreceived over 25,000 complaints, a record number, regarding the timing and content of the article. It was criticised as insensitive, inaccurate and homophobic.[88][89]The Press Complaints Commission did not uphold complaints about the article.[90][91]Major advertisers, such as Marks & Spencer, had their adverts removed from the Mail Online webpage containing Moir's article.[92] Cannabis useOn 13 June 2011, a study by Dr Matt Jones and Michal Kucewicz[93]on the effects of cannabinoid receptor activation in the brain was published in The Journal of Neuroscience[93][94][95]and the British medical journal The Lancet.[96]The study was used in articles by CBS News,[97]Le Figaro,[98]and Bild[99]among others. In October 2011, the Daily Mail printed an article citing the research, titled "Just ONE cannabis joint can bring on schizophrenia as well as damaging memory." The group Cannabis Law Reform(CLEAR), which campaigns for ending drug prohibition, criticised the Daily Mail report.[100]Dr Matt Jones, co-author of the study, said he was "disappointed but not surprised" by the article, and stated: "This study does NOT say that one spliff will bring on schizophrenia".[100]Dorothy Bishop, professor of neuroscienceat Oxford University, in her blog awarded the Daily Mail the "Orwellian Prize for Journalistic Misrepresentation",[15][101][102]The Mail later changed the article's headline to: "Just ONE cannabis joint 'can cause psychiatric episodes similar to schizophrenia' as well as damaging memory."[103] Ralph Miliband articleIn September 2013, the Mail was criticised for an article on Ralph Miliband(father of then Labour-leader Ed Milibandand prominent Marxist sociologist), titled "The Man Who Hated Britain".[104]Ed Miliband said that the article was "ludicrously untrue", that he was "appalled" and "not willing to see my father's good name be undermined in this way". Ralph Miliband had arrived in the UK from Belgium as a Jewish refugee from the Holocaust. The Jewish Chronicledescribed the article as "a revival of the 'Jews can't be trusted because of their divided loyalties' genre of antisemitism."[105]Conservative MP Zac Goldsmithlinked the article to the Nazi sympathies of the 1st Viscount Rothermere, whose family remain the paper's owners.[106][107][108] The paper defended the article's general content in an editorial, but described its use of a picture of Ralph Miliband's grave as an "error of judgement".[109]In the editorial, the paper further remarked that "We do not maintain, like the jealous God of Deuteronomy, that the iniquity of the fathers should be visited on the sons. But when a son with prime ministerial ambitions swallows his father's teachings, as the younger Miliband appears to have done, the case is different."[110]A spokesman for the paper also described claims that the article continued its history of anti-Semitismas "absolutely spurious."[111]However, the reference to "the jealous God of Deuteronomy" was criticised by Jonathan Freedland, who said that "In the context of a piece about a foreign-born Jew, [the remark] felt like a subtle, if not subterranean hint to the reader, a reminder of the ineradicable alienness of this biblically vengeful people"[112]and that "those ready to acquit the Mail because there was no bald, outright statement of antisemitism were probably using the wrong measure."[113] Gawker Media lawsuitIn March 2015, James King, a former contract worker at the Mail's New York office, wrote an article for Gawkertitled 'My Year Ripping Off the Web With the Daily Mail Online'. In the article, King alleged that the Mail's approach was to rewrite stories from other news outlets with minimal credit in order to gain advertising clicks, and that staffers had published material they knew to be false. He also suggested that the paper preferred to delete stories from its website rather than publish corrections or admit mistakes.[114]In September 2015, the Mail's US company Mail Media filed a $1 million lawsuit against King and Gawker Media for libel.[115]Eric Wemple at the Washington Postquestioned the value of the lawsuit, noting that "Whatever the merits of King's story, it didn't exactly upend conventional wisdom" about the website's strategy.[116]In November 2016, Lawyers for Gawker filed a motion to resolve the lawsuit. Under the terms of the motion, Gawker was not required to pay any financial compensation, but agreed to add an Editor's Note at the beginning of the King article, remove an illustration in the post which incorporated the Daily Mail's logo, and publish a statement by DailyMail.com in the same story.[117][118] Anti-refugee cartoon"The Daily Mail's cartoon is precisely the sort of reckless xenophobia that fuels the self-same fear and hate loved by those responsible for atrocities in Paris, Beirut, Ankara and elsewhere. Now more than ever is the time to stand together in defiance of the perpetrators of violence with all of their victims and reject this disturbing lack of compassion".Kate Allen, the director of Amnesty International UK, The Independent[119] Following the November 2015 Paris attacks,[120]a cartoon in the Daily Mail by Stanley McMurtry("Mac") linked the European migrant crisis(with a focus on Syriain particular[121]) to the terrorist attacks, and criticised the European Unionimmigration lawsfor allowing Islamistradicals to gain easy access into the United Kingdom.[122]Despite being compared to Nazi propagandaby The New York Times,[123]and criticised as "reckless xenophobia," and racist, the cartoon received praise on the Mail Onlinewebsite.[124]A Daily Mail spokesperson told The Independent: "We are not going to dignify these absurd comments which wilfully misrepresent this cartoon apart from to say that we have not received a single complaint from any reader".[120] Anthony Weiner scandalIn September 2016, the Mail Online published a lengthy interview and screenshots from a 15-year-old girl who claimed that the American politician Anthony Weinerhad sent her sexually explicit images and messages. The revelation led to Weiner and his wife Huma Abedin—an aide of Hillary Clinton—separating. In late October, less than two weeks before the presidential election, FBIdirector James Comeystated that files found on Weiner's devices may be relevant to Clinton's email controversy.[125]Weiner pleaded guilty in May 2017 to sending obscene material to a minor, and in September he was jailed for 21 months.[126] Campaigns against plastic pollutionThe paper has campaigned against plastic pollutionin various forms since 2008. The paper called for a levy on single use plastic bags.[13]The Daily Mail's work in highlighting the issue of plastic pollution was praised by the head of the United Nations Environment Program, Erik Solheimat a conference in Kenya in 2017.[127]Emily Maitlis, the newscaster, asked Green Partyleader Caroline Lucason Newsnight, 'Is the biggest friend to the Environment at the moment the Daily Mail?' in reference to the paper's call for a ban on plastic microbeads and other plastic pollution, and suggested it had done more for the environment than the Green Party. Environment group ClientEarthhas also highlighted the paper's role in drawing attention to the plastic pollution problem along with the Blue Planet IIdocumentary.[128][129] Gary McKinnon deportationAttempts by the United States government to deport a computer hacker Gary McKinnonwere campaigned against by the paper. In 2002, McKinnon was accused of perpetrating the "biggest military computer hack of all time"[130]although McKinnon himself states that he was merely looking for evidence of free energy suppression and a cover-up of UFO activity and other technologies potentially useful to the public. The Daily Mail began to support McKinnon's campaign in 2009 – with a series of front-page stories protesting against his deportation.[131] On 16 October 2012, after a series of legal proceedings in Britain, Home Secretary Theresa May withdrew her extradition order to the United States. Gary McKinnon's mother Janis Sharp praised the paper's contribution to saving her son from deportation in her book in which she said: 'Thanks to Theresa May, David Cameronand the support of David Burrowesand so many others – notably the Daily Mail – my son was safe, he was going to live.'[132][133] Abd Ali Hameed al-WaheedIn December 2017 the Daily Mail published a front-page story entitled "Another human rights fiasco!", with the subheading "Iraqi 'caught red-handed with bomb' wins £33,000 – because our soldiers kept him in custody for too long". The story related to a judge's decision to award money to Abd Ali Hameed al-Waheed after he had been unlawfully imprisoned. The headline was printed despite the fact that during the trial itself the judge concluded that claims that al-Waheed had been caught with a bomb were "pure fiction". In July 2018 the Independent Press Standards Organisationordered the paper to publish a front-page correction after finding the newspaper had breached rules on accuracy in its reporting of the case. The Daily Mail reported that a major internal investigation was conducted following the decision to publish the story, and as a result, "strongly worded disciplinary notes were sent to seven senior members of staff", which made it clear "that if errors of the same nature were to happen again, their careers would be at risk".[134] Powder Keg ParisIn August 2018, the Mail Online deleted a lengthy news article by journalist Andrew Malone which focused on "illegal migrants" living in the Paris suburb of Saint Denis, after a string of apparent inaccuracies were highlighted on social media by French activist Marwan Muhammad, including mistaking Saint-Denis, the city, for Seine-Saint-Denis, the department northeast of Paris. Local councillor Majid Messaoudene said that the article had set out to "stigmatise" and "harm" the area and its people. The journalist, Andrew Malone, subsequently deleted his Twitter account.[135][136] Libel lawsuitsSuccessful lawsuits against the Mail2001, February: Businessman Alan Sugarwas awarded £100,000 in damages following a story commenting on his stewardship of Tottenham Hotspur Football Club.[137]2003, October: Actress Diana Riggawarded £30,000 in damages over a story commenting on aspects of her personality.[138]2006, May: £100,000 damages for Elton John, following false accusations concerning his manners and behaviour.[139]2009, January: £30,000 award to Dr Austen Ivereigh, who had worked for Cardinal Cormac Murphy-O'Connor, following false accusations made by the newspaper concerning abortion.[140]2010, July: £47,500 award to Parameswaran Subramanyam for falsely claiming that he secretly sustained himself with hamburgers during a 23-day hunger strike in Parliament Square to draw attention to the protests against the Sri Lankan Civil Warin 2009.[141]2011, November: the former lifestyle adviser Carole Caplinreceived damages over claims in the Mail that she would reveal intimate details about former clients.[142]2014, May: author J. K. Rowlingreceived substantial damages and the Mail printed an apology. The newspaper had made a false claim about Rowling's story written for the website of Gingerbread, a single parents' charity.[143]2017, April: First Lady of the United States, Melania Trump, received an undisclosed settlement over claims in the Mail that she had worked as an escort in the 1990s.[144]In September 2016, she began litigation against the Daily Mail for an article which discussed escort allegations. The article included rebuttals and said that there was no evidence to support the allegations. The Mail regretted any misinterpretation that could have come from reading the article, and retracted it from its website.[145]Melania Trump filed a lawsuit in Maryland, suing for $150 million.[146]On 7 February 2017, the lawsuit was re-filed in the correct jurisdiction, New York, where the Daily Mail's parent company has offices, seeking damages of at least $150 million.[147]Unsuccessful lawsuits1981, April: The Daily Mail won £750,000 from the Unification Church, which had sued for libel due to articles about the Church's recruitment methods. Margaret Singer, professor of Psychiatry at the University of California, Berkeley, testified that the Mail's accounts of these methods were accurate. The trial lasted over five months, one of Britain's longest-ever civil trials.[148]2012, February: Nathaniel Philip Rothschildlost his libel case against the Daily Mail, after the High Court agreed that he was indeed the "Puppet Master" for Peter Mandelson, that his conduct had been "inappropriate in a number of respects" and that the words used by the Daily Mail were "substantially true".[149][150]2012, May: Carina Trimingham, the partner of former Secretary of State for Energy and Climate ChangeChris Huhne, was ordered to pay more than £400,000 after she lost her High Court claims for damages for alleged breach of privacy and harassment against the Daily Mail.[151]Huhne, whilst married, had an affair with Trimingham – who herself was in a lesbian civil partnership – and then later left his wife Vicky Prycefor Trimingham. This and a series of other events involving Pryce and Huhne led to his resignation from the Cabinet, and to both of them being arrested for perverting the course of justiceand the criminal prosecution R v Huhne and Pryce.[152]CriticismRacism accusationsThere have been accusations of racism against the Daily Mail.[153]In 2012, in an article for The New Yorker, former Mail reporter Brendan Montague criticised the Mail's content and culture, stating: "None of the front-line reporters I worked with were racist, but there's institutional racism [at the Daily Mail]."[13] Homophobia accusationsAfter High Court judges ruled in 2016 that parliamentary approval must be sought for activation of Article 50, the leading headline on the Mail's front page read "Enemies of the People".[154]The paper's front page and other coverage drew much criticism from the legal world, as well as from high-ranking politicians.[155]On its website, the Mail described one of the judges as "openly gay." Critics accused the Mail of unnecessarily highlighting the judge's sexual orientation due to anti-gay motives. The Mail later removed the description.[156]One law professor commented: "I have never seen this kind of invective against judges, either here or abroad, in the national media."[157] Sexism accusationsIn 2014, after Emma Watsonspoke at the launch of the United Nations HeForShe campaign, the Mail was criticised for focusing its coverage on Watson's dress and appearance, rather than the content of her speech, in which Watson complained how media had sexualised her in their coverage from when she was 14.[158]The Mail was much criticised for running the front-page headline "Never mind Brexit, who won legs-it", accompanying a photograph of Theresa Maymeeting with Nicola Sturgeonin March 2017, running more than a page of coverage on the two leaders' appearance.[159]Jeremy Corbyn, the Leader of the Labour Party, stated "It's 2017. This sexism must be consigned to history. Shame on the Daily Mail."[160][159]The International Business Timesquoted an unnamed Daily Mail staff member describing the headline as "moronic", and out of touch with the Daily Mail's largely female readership.[161] Other criticismsThe Mail's medical and science journalism has been criticised by some doctors and scientists, accusing it of using minor studies to generate scare stories.[15][16][14] In 2015, freelance journalist Djaffer Ait Aoudia told The Guardianthat he secretly filmed a Mail representative negotiating for a "hacker" to obtain a café's CCTV of the November 2015 Paris attacks. The café owner agreed to supply the footage for €50,000. The Daily Mail responded: "There is nothing controversial about the Mail's acquisition of this video, a copy of which the police already had in their possession." The Guardian also, briefly, embedded the footage on their own website before removing it.[162] Other criticisms include the extent of coverage of celebrities,[163][164]the children of celebrities,[165]property prices,[166]and the depiction of asylum seekers,[167]the latter of which was discussed in the Parliament's Joint Committee on Human Rightsin 2007.[168][169] In February 2017, the English Wikipediabanned the Daily Mail as an "unreliable source" to use as a reference in Wikipedia. Its use as a reference is now "generally prohibited, especially when other more reliable sources exist".[12][170]Support for the ban centred on "the Daily Mail's reputation for poor fact checking, sensationalism, and flat-out fabrication".[12] In early 2019, the mobile version of the Microsoft EdgeInternet browser started warning visitors to the MailOnline site, via its NewsGuardplugin, that "this website generally fails to maintain basic standards of accuracy and accountability" and "has been forced to pay damages in numerous high-profile cases".[171]In late January 2019, the status of the MailOnline was changed by the Newsguard Plugin from Red to Green, updating its verdict to "this website generally maintains basic standards of accuracy and accountability". An Editors Note from Newsguard stated that "This label now has the benefit of the dailymail.co.uk's input and our view is that in some important respects their objections are right and we were wrong".[172] Supplements and featuresCity & Finance: The business part of the Daily Mail, featuring City news and the results from the London Stock Exchange. It also has its own website called This is Money.[173]Travelmail: Contains travel articles, advertisements etc.Femail: Femail is an extensive part of the Daily Mail's newspaper and website, being one of four main features on Mail Onlineothers being News, TV & Showbiz and Sport. It is designed for women.Weekend: The Daily Mail Weekend is a TV guide published by the Daily Mail, included free with the Mail every Saturday. Weekend magazine, launched in October 1993, is issued free with the Saturday Daily Mail. The guide does not use a magazine-type layout but chooses a newspaper style similar to the Daily Mail itself. In April 2007, the Weekend had a major revamp. A feature changed during the revamp was a dedicated Freeviewchannel page.Regular cartoon stripsGarfieldI Don't Believe It (discontinued)Odd StreakThe Strip ShowChloe and Co. (by Knight Features)Up and Running (by Knight Features)Fred BassetUp and Running is a strip distributed by Knight Features and Fred Bassethas followed the life of the dog of the same name in a two-part strip in the Daily Mail since 8 July 1963.[174] The long-running Teddy Tailcartoon strip, was first published on 5 April 1915 and was the first cartoon strip in a British newspaper.[175]It ran for over 40 years to 1960, spawning the Teddy Tail League Children's Club and many annuals from 1934 to 1942 and again from 1949 to 1962. Teddy Tailwas a mouse, with friends Kitty Puss (a cat), Douglas Duck and Dr. Beetle. Teddy Tail is always shown with a knot in his tail.[176][177] Year BookThe Daily Mail Year Book first appeared in 1901, summarizing the news of the past year in one volume of 200 to 400 pages. Among its editors were Percy L. Parker (1901–1905), David Williamson(1914–1951), G. B. Newman (1955–1977), Mary Jenkins (1978–1986), P.J. Failes (1987), and Michael and Caroline Fluskey (1991). Online mediaMain article: MailOnlineThe majority of content appearing in the Daily Mail and Mail on Sunday printed newspapers also forms part of that included in the MailOnline website. MailOnline is free to read and funded by advertising. In 2011 MailOnline was the second most visited English-language newspaper website worldwide.[178][179]It has since then become the most visited newspaper website in the world,[180]with over 189.5 million visitors per month, and 11.7 million visitors daily, as of January 2014.[181] Thailand's military junta blocked the MailOnline in May 2014 after the site revealed a video of Thailand's Crown Prince and his wife, Princess Srirasmi, partying. The video appears to show the allegedly topless princess, a former waitress, in a tiny G-stringas she feeds her pet dog cake to celebrate its birthday.[182] ContributorsThis section needs additional citations for verification. Please help improve this articleby adding citations to reliable sources. Unsourced material may be challenged and removed. Find sources: "Daily Mail" – news · newspapers · books · scholar · JSTOR(March 2012) (Learn how and when to remove this template message)Regular contributors (present)Journalists

source : international currency ,Welcome to reprint and share。

Related articles

Some netizens have made a critical comment. What are you waiting for?Come on

Required

Optional

Optional

Remember, I don't need to re-enter my personal information next time